Thursday, October 27, 2011

SERONOK JADI KARPAL SINGH

Assalamualaikum wbrkth dan salam sejahtera kepada yang belum muslim

Aku tetiba malam ni rajin nak mencoret cerita bila terbaca berita karpal singh mendapat laba menang bicara saman kecederannya akibat kemalangan jalanraya sehingga mencecah rm2.018 juta. Apala yang nk dibuatkan karpal dengan duit sebanyak itu. Kalau aku nescaya tak tidur mlm brtahun tahun kerana kegembiraan melihat dan memegang duit sebanyak itu.

Namun begitu, apa yang melawakkan aku adalah si karpal pejuang anti hudud dan penentang Malaysia sebagai sebuah negara islam rupanya telah dipeluk oleh hakim yang telah memutuskan perbicaraan tersebut dimenangi oleh si karpal. Beretikakah seorang hakim yang mengendalikan perbicaraan begitu rapat dengan yang terlibat dalam perbicaraan? tidak akan berlaku biaskah dlm membuat keputusan apabila yang terlibat dlm bicara itu adalah kenalan si hakim mcm si karpal? Tidak membuktikan perbicaraan ini berat sebelahkah bila hakim memeluk sikarpal sebaik tamat bicara?

Tapi yang paling melawakkan aku sikarpal inilah yang telah berkali kali menghina hakim perbicaraan kes liwat aljuburit (gelaran mat sabu bagi) apabila mempertikai kewibawaan hakim. Sedangkan dlm kes tuntutan dia..rupanya hakim yang bernama Chan Jit Li itu sendiri adalah kawannya. Ish ish karpal karpal..kau kata kau pejuang keadilan yang betul..hakikatnya kau sendiri mahukan hakim yang kenal kau kendali kes kau..kalau kau nk telus kau minta la tukar hakim lain..kenapa kau xnk tukar hakim yang kendalikan kes kau wahai sikarpal..bimbg xkan dapat rm2 juta ka..hahaa..

Kesimpulannya utk kita semua..sudah-sudahlah menjadi pengikut atau penyokong sikarpal yang cakap tak serupa bikin ini. Bila kena kes orang lain..wah sibuk mengkritik hakim, tak berkaliber la, bias la..last sekali dia pulak yang dipeluk hakim sebaik menang kes tuntutan dia..ish ish ish..seronok betul jadi si karpal..hakim pun boleh jadi kawan dia..kalau la aku ada kawan kerja sbgi hakim..mgkn aku pn nk selalu naik mahkamah buat saman malu..malu krn difitnah orang hmmm

No comments:

Post a Comment