Tuesday, November 1, 2011

TIDAK SEMUA YAHUDI KAPIR MACAM LIM GUAN ENG

Assalamualaikum wbrkth dan salam sejahtera kepada yang belum muslim.,

Pagi ini terasa ingin mengulas mengenai seorang yahudi yang telah memasuki Malaysia kerana sertaai reality program muay thai yang telah ditaja sebahagiannya oleh kerajaan Selangor. Pemuda pas memohon penjelasan daripada Kementerian Belia dan Sukan terlepasnya pemuda Yahudi ini ke Malaysia. Betapa ceteknya pemikiran dan ilmu mereka. Seumpama semua yahudi ini jahat. sehinggakan utk ke Malaysia sertai sukan pun menjadi masalah..sepatutnya gunalah peluang ini untuk sebarkan islam kepada yahudi ini dan tunjukkan umat islam Malaysia begitu berbeza dgn apa yang diketahui olehnya sebelum ini yang begitu negatif pasal islam.

Menurut World Christian Database {http://www.worldchristiandatabase.org) kira-kira 1% ethnik Yahudi Israel memeluk agama Islam.

Antara Yahudi Muslim yang terkenal:

Ini adalah antaranya..so kenapa pemuda pas ini terlalu negatif..sepatutnya pemuda pas ini sambut pemuda yahudi yang telah sertai muaytahi reality di Malaysia ni di KLIA..Bina hubungan dengannya, sebarkan keindahan islam padanya..bukannya asyik comment dan complain apa yang dibuat oleh kerajaan utk menunjukkan islam adalah berbeza seperti yang pemuda ini ketahui sebelum ini. Jika manusia sentiasa berfikir negatif dan menyamakan yang baik seperti yang jahat juga..maka peluang dakwah akan tertutup..

Fikirkanlah...

No comments:

Post a Comment