Saturday, November 5, 2011

TAKBIR...TAKBIR..TAKBIR RAYA KORBAN!


Assalamualaikum wbrkth dan salam sejahtera kepada yang belum muslim...

Pagi-pagi ini aku rasa seronok dan begitu nyaman udara segar tanpa pencemaran udara di kampung Raja Legeh kampung yang penuh dengan sejarah kehebatan Melayu Kelate..solat subuh dengan zikir takbir raya begitu menyentuh perasaan dan syahdunya bila memuji kebesaran ALLAH SWT tuhan sekalian alam.

Namun, disebalik keseronokan mencoret blog aku ini sambil mendengar takbir raya di tv terggangu dengan sms daripada para pelajar aku graduan ISMP UPSI. "cik matnor tau tak bila kami akan dipostingkan..raya korban ni saya rasa mmg betul betul kena pada saya"

Lihat sms ini aku rasa begitu bertanggungjawab untuk terus memperjuangkan isu posting ISMP di blog aku yang tidak terkenal dan glamor seperti blog papagomo dan gerakan anti pkr. Coretan aku ini tidaklah boleh memberikan kesedaran kepada pihak KPM untuk menamatkan kemelut ini dengan segera. Bahkan blog aku ini tidak dibaca pun oleh mereka yang mempunyai kuasa dalam menamatkan kemelut yang merugikan anak bangsa dan menyekat kemajuan pendidikan di Malaysia tercinta ini.

Namun begitu, aku cuma berharap apa yang aku post dalam blog aku ini mungkin akan tercetus empati dan rasa kebersamaan dengan penderitaan emosi yang ditanggong oleh anak-anak murid aku menunggu peluang mereka dipostingkan. Bahkan mungkin jika rezeki anak-anak murid aku ini ada dalam masa terdekat mungkin post aku ini mampu dipanjangkan oleh mereka yang rasa empati juga untuk mengutarakan perihal posting ISMP UPSI di blog blog mereka. Mana tau papagomo atau gerakan anti pkr atau dr mim sudi berjuang juga untuk graduan ISMP UPSI.

Apapun kepada semua anak-anak murid aku dan juga graduan Ijazah sarjanmuda pendidikan UPSI terus bersabar dan terus berusaha menyedarkan KPM untuk menamatkan isu ini dengan secepat mungkin. Bertawakallah kita kepada ALLAH SWT semoga penderitaan emosi menunggu sesuatu yang tidak kunjung tiba ini akan berakhir dengan segera.


No comments:

Post a Comment