Tuesday, December 20, 2011

UPSI PERLU TEGAS!


Assalamualaikum wbrkth dan salam sejahtera kepada yg belum muslim

Pagi ni aku nk utarakan luahan majoriti pelajar yg berasa kecewa dgn tindakan adam adli yg menurunkan gambar PM di PWTC.

Kata mereka tindakan adam adli telah memberikan imej yg buruk kepada keseluruhan warga UPSI. Namun begitu, terdapat juga di antara mereka yg bimbang akan keselamatan adam adli dengan melihat situasi skrg ini yg ramai dilihat anti beliau.

Kepada adam adli, jgn lari dari polis..buatlah laporan jika anda diugut bunuh dan sebagainya. Bahkan kepada yg lain jgn bertindak melampaui batas undang-undang negara. Bahkan kepada UPSI..UPSI mesti mengambil tindakan yg sepatutnya kepada adam adli sebagai pengajaran kepada beliau dan juga sebagai peringatan kepada pelajar yg lain.

Tindakan ini mestilah TEGAS dan berdasarkan keperluan akta dan statut universiti. Adam adli mesti redha dengan tindakan yg akan dikenakan padanya.

APAPUN UPSI MESTI TEGAS KRN ISU INI BERMULA DARI PELAJAR UPSI..JGN DILIHAT MASYARAKAT SEUMPAMA PENTADBIRAN UPSI..KHUSUSNYA PIHAK HEPA GAGAL DALAM MENJALANKAN TUGAS SEPERTI YG DIAMANAHKAN. SELAMA INI BELUM PERNAH BERLAKU KES SEBEGINI YG BEGITU MEMALUKAN UPSI. KES INI MENJADI SEJARAH KEGAGALAM HEPA DALAM MENGAWAL DAN MEMBANGUNKAN POTENSI PELAJAR UPSI.

No comments:

Post a Comment