Saturday, June 9, 2012

KECEWA DENGAN PTPTN!





Assalamulaikum wbrkth dan salam hidayah kepada yang belum muslim..

Malam ni PTPTN telah menggerakkan tangan aku untuk mencoret di blog aku ni sejak seminggu lebih tak berblog..

Bukan apa aku rasa kecewa sangat dengan PTPTN yang akhirnya bersetuju pula untuk meneruskan pembiayaan pinjaman kepada para bakal pelajar UNISEL yang akan mula mendaftar sem baru tahun ni.

Sepatutnya PTPTN batalkan sahaja pembiayaan kepada para pelajar UNISEL sebuah universiti SWASTA yang berada dalam negeri pembangkang PKR dan juga dibawah kawalan KERAJAAN NEGERI SELANGOR yang dikuasai dan ditadbir PKR.

Sebelum ni pemimpin dan penyokong mereka yang mendesak PTPTN dimansuhkan dan berikrar nak berikan pendidikan tinggi percuma..eloklah mulakan dulu dengan universiti bawah kelolaan kerajaan yang mereka kuasai.

Betul la puak PAS PKR DAP cakap..kerajaan BN ni yang diketuai UMNO ni mudah berubah keputusan..lebih rasa kesian kt PENENTANG daripada menjaga kepentingan parti yang memerintah Malaysia ketika ini. Hangpa ingat puak PAS PKR DAP ni nak bagi muka ke kat puak puak UMNO BN ni?Hangpa tengok la apa yang depa buat kt Pendokong-pendokong UMNO di negeri-negeri yang depa perintah!

Maka PTPTN nilai balik la keputusan nk teruskan bagi pembiayaan kepada parap pelajar PTPTN ni..takde faedah apappun...pemimpin negeri depa pun dh kempen jgn bayar balik PTPTN..SO BUAT apa la nk terus bagi kt depa pinjam duit klu dh sah depa taknk bayar.

Canselor UNISEL pun depa dah tukar dengan orang lain setelah depa dapat kuasai UNISEL yang asalnya Rosmah Mansor isteri PM...So kalau depa leh guna kuasa depa..awatla UMNO BN ni susah sangat nk guna kuasa hangpa yang hangpa ada..betul betul buat deng kecewa pasal PTPTN ni..






No comments:

Post a Comment